#לאפילוסופי

5 דברים שחובה לבדוק לפני בחירת ספק להקמת אתר למידה

לפני שהקמתי את פילאנדסופיה ערכתי חקר צרכים עמוק לברור החסמים של מרצים לפני שהם מוציאים לפועל פרוייקט הקמה של אתר למידה, אבל שום דבר לא הכין אותי לחוויה שעברה לקוחה שלי. לפני שלוש שנים היא פנתה לחברה ישראלית שמתיימרת להוביל את תחום הקמת אתרי הלמידה באמצעות לרנדש אבל לאחר ששילמה לא היה לה עם מי לדבר, ובצר לה פנתה למתכנתים שונים בארץ וגם לחברה מתמחה בהודו, היא השקיעה סכומי עתק והגיעה אלי לפני חודש עם אתר רצוף תקלות לא מאופיין ולא מעוצב כאתר למידה, כשכל הגדרות האוטומציה של לרנדש המאפשרות את תהליך הרכישה האוטומטי של הקורסים שגויות. ואל תטעו מדובר בבחורה יסודית, מבינה עניין גם בתחום טכנולוגיות הלמידה, אז כדי שלא תפלו הכנתי כמה דגשים שחשוב לבדוק לפני בחירת ספק לפיתוח אתר למידה:


1. אפיון חווית משתמש מזווית טכנופדגוגית – אתר למידה שונה מאתר תדמית או מאתר למכירת מוצרים (איקומרס), על מנת לאפיין סביבת למידה, יש לבצע תהליך חקר ביחס למטרת הלמידה, לתוכן הנלמד, קהל היעד, נסיבות הלמידה, ועל פיהם לאפיין את מסע הלקוח ואת מהלך הלמידה, תהליך האפיון מצריך הבנה טכנו-פדגוגית והיכרות עם הפיצ’רים של לרנדש ועם ההרחבות האפשריות, כמו קבוצות למידה, דשבורד לניהול למידה ועוד.
2. תהליך פיתוח שלם עד להשקה – תהליך פיתוח אתר למידה מורכב ומצריך סינכרון בין מספר משימות שנעשות לעיתים על ידי ספקים שונים – פיתוח סרטוני למידה, אפיון חווית משתמש, עיצוב, פיתוח טכנולוגי, הטמעה ושיווק – האתגר הגדול הוא בתיזמון ובסינכרון של כל הגורמים האלה והתקלות קורות בדיוק בצמתים שביניהם – לכן חשוב להקים את האתר אצל מי שלוקחים אחריות על התהליך מקצה לקצה עד להשקה.
3. מומחיות ב”לרנדש”– לרנדש הוא פלטפורמה חדשנית ואמינה להקמה וניהול סביבות למידה ללא צורך בידע בתיכנות, לצידה קיימים תוספים משלימים המאפשרים, התאמות לניהול קבוצות,פורומים, דשבורד לניהול למידה ועוד– חשוב מאוד לדעת לאבחן את צרכי הלמידה למול הפתרונות הקיימים ולהקפיד לבחור פתרונות המצויים בתאימות מלאה ללרנדש. אין צורך להתערב ולהוסיף מאפיינים באמצעות קוד, זהו מתכון לתקלות ולהוצאות כספיות מיותרות.
4. תוספים – כל המוסיף גורע – אתר למידה מבוסס על לרנדש, לרוב יהיה מבוסס על תוספים נוספים כמו אלמנטור פרו לבניית האתר, ווקומרס לניהול מכירת המוצרים, תוסף גיבוי, תוסף ניקוי קאש, תוסף תרגום ועוד, מומלץ להימנע מהתקנת תוספים מיותרים, למעשה מומלץ לא לעבור את ה- 25 תוספים, כדי לשמור על האתר “קל” ולהימנע מהתנגשויות, אם מציעים לכם עסקה מפתה הכוללת תוספים רבים חינם – זה לא לטובתכם. ועוד דבר, תבדקו שהתוספים שנרכשים עבורכם הם באמת שלכם, ולא תוסף פרוץ שמותקן אצל לקוחות רבים, תוסף שלכם יתעדכן כל שנה ויקנה לכם אפשרות לפנות לתמיכה של התוסף במידת הצורך.
5. אין אתר למידה ב3000 שקל ואם יש אתם לא רוצים אותו – תבדקו מה זה כולל ואם על הסכום הזה לא מתווספים עוד תשלומים, כמוכן תבדקו מהו התשלום החודשי אליו אתם מחויבים ולכמה זמן, אם תשלמו סכום זעום יש להניח שתקבלו מוצר גנרי, תידרשו להטמיע את התכנים בעצמכם ותשלמו על שעות תמיכה כשאתם כבר כבולים לעיסקה.

דילוג לתוכן