סדנת חדשנות מעשית בתחום הלמידה - מנטורינג אישי

כללי

הובלת חדשנות היא תהליך מורכב המבוסס על מתודולוגיות מתחומים שונים כמו עיצוב המוצר, שיווק, ניהול פרויקטים ועוד.
הבעיה היא שהמתודולוגיות אינן מחולקות לשלבים, הן חופפות אחת את השניה והדבר מסרבל את תהליך החדשנות מאריך אותו ומרחיק אותנו משלב המימוש.
"מודל החדשנות המעשית" הוא שיטה מוכחת לקידום מיזם חדשני ב- 12 צעדים ממוקדים, כל שלב מבוסס על עיקרון מנחה ועל כלי ממוקד לביצוע ולקידום לשלב הבא עד לשלב הישום.

אופן הלמידה

הלמידה בסדנא היא היברידית ומבוססת פרוייקט.
12 מפגשי הלמידה יתקיימו בזום, פעם בשבוע או בשבועיים,
כל מפגש יכלול עקרונות מנחים ו"פרקטיקות מיטביות" (Best practices) לקידום המיזם בתהליך שיטתי, ממוקד תוצאות, בליווי והנחיה שלי תכני הלמידה יעמדו לרשותך בסביבת למידה מקוונת ונגישה.

למי זה מתאים

יזמים, מנהלי או מובילי חדשנות.
מסלול יחודי ליזמים מתחום הלמידה / האדטק - Edtech

נושאי המפגשים

עלי

הי, אני רונית אביב, מומחית לחדשנות ולטרנספורמציה דיגיטלית בלמידה. 
בשנת 2016 כמנהלת מרכז הידע לחדשנות בטכניון, יזמתי, יחד עם פרופ’ מרים ארז, כלת פרס ישראל, את “תוכנית הכשרת מנהלי חדשנות” הראשונה בארץ. 
במסגרת התכנית, בחנתי את מיטב הכלים לקידום חדשנות ויצרתי תהליך ממוקד לקידום חדשנות מקצה לקצה.

לאחר מכן, כמנהלת מוצר במרכז לטכנולוגיות חינוכיות (מטח), הובלתי את תהליכי ניהול המוצר באמצעות המתודולוגיות הללו, דייקתי והתאמתי את התהליך לפיתוח מוצרים ושרותי טכנולוגיים.
בשלוש השנים האחרונות אני מלווה כמנטורית מנהלי חדשנות ויזמים ב –Edstart, המאיץ של המחלקה הטכנולוגית במשרד החינוך, ובמאיץ MADE IN HAIFA של “פרזנטנס” לקידום יזמים מאוכלוסיות מגוונות’ בהאקתון “שגרה בימי חירום” של אשכול רשויות שורק דרומי.
כמו כן אני “משמשת כ”שופטת” מיזמים ב“האקאוטיזם” וב”אדסטארט” ויוניסטרים.

תלמידים משתפים

דותן יעקב, מנהל מו"פ וחדשנות טמבור

הכרתי את רונית בתכנית הכשרת מנהלי חדשנות ארגוניים" בטכניון. התכנית היתה מעשירה מעניינת ובעיקר פרקטית, בנוסף לכך ביקרתי באופן קבוע בהרצאות המרתקות של "פורום המנהלים לחדשנות" שרונית ניהלה. כשהתחלתי לנהל חדשנות בפועל, עברו כבר מספר שנים ורציתי לחדד ולפתח את השיטות אותן ארצה ליישם בתוך הארגון. רונית פיתחה עבורי תכנית אישית שתתאים לסגנון הניהול שלי ולארגון בו אני עובד. במהלך התכנית למדתי גישות שונות לחדשנות, בעיקר התנסיתי בעצמי בתהליך אותו אני מעוניין ליישם . במהלך עבודתי עם רונית התרשמתי כי היא חיה ונושמת חדשנות ופיתוח טכנולוגיות למידה, השילוב בין שני התחומים אידאלי למי שירצה להנחיל תהליכי חדשנות פנים ארגוניים תוך למידה עצמית. רונית מלמדת ללמוד, מלמדת ללמד ומלמדת חדשנות. ניתרמתי רבות מהניסיון וההיכרות של רונית עם תחום החדשנות ועל כך אני מוכיר לה תודה.

אמג'ד שוג'רי, מנתח התנהגות, יזם אפליקציית BOOM

בשנת 2022, השתתפתי בתכנית "EdStart" לקידום מיזמים פורצי דרך במשרד החינוך, עפ אפליקציית BOOM לניטור וניהול חכם של תהליך הטיפול ההתפתחותי בחינוך המיוחד. רונית הצטרפה אלי למסע כמנטורית ופיתחה עבורי תכנית מנטורינג אישית המותאמת לצרכיי. רונית ממוקדת תהליך והעניקה לי כלים שילוו אותי בהמשך הדרך, תהליך המנטורינג היה עשיר מאוד ועורר בי מוטיבציה לעשיה, כמו כן רונית חיפשה כל אפשרות לסייע לי בהגשות וליוותה אותי גם בשעות לא שגרתיות. נתרמתי רבות מהניסיון והידע של רונית ועל כך אני מוכיר לה תודה.

עכשיו אתם

שלחו לי וואטצאפ או מייל או שתכתבו לי הודעה כאן ואחזור אליכן בהקדם.

דילוג לתוכן