רונית אביב - פיל & סופיה
אפיון, עיצוב ופיתוח אתרי למידה מקוונת

פילאנדסופיה מובילה מרצים, יועצים ומאמנים בתהליך טרנספורמציה דיגיטלית מקצה לקצה, והופכת ידע מקצועי לקורסים מקוונים ולאקדמיה מקוונת. התהליך מנוהל ומבוצע מקצה לקצה והוא כולל את השירותים הבאים, פיתוח קורס מקוון, איפיון אתר למידה, עיצוב האתר פיתוח והטמעה.
מהי פיל אנדסופיה? PIL- חדשנות מעשית בלמידה ו- SOPHIA היא החוכמה הפדגוגית הדרושה לתכנונה ויישומה לכדי אתר למידה.

למה כדאי להקים אתר למידה מקוונת?

למי כדאי להקים אתר למידה מקוונת?

הי, אני רונית אביב

ב-20 השנה האחרונות, התמקצעתי בתחום הלמידה בכל רובד פיתוח תוכן, ניהול, אפיון, עיצוב ופיתוח סביבות למידה, וכן בשיווק וניהול עסקי.

  • פיתחתי ולימדתי תוכניות לימוד בתחום המשפט.
  • הובלתי את תהליך הפיתוח של “צרכנות בקליק” – מערכת מומחה משפטית.
  • ניהלתי את אתר מרכז הידע לחדשנות, אפיינתי ויישמתי בו סביבת למידה היברידית.
  • ניהלתי את מרכז הידע לחדשנות בטכניון שם יזמתי ופיתחתי את תוכנית הכשרת מנהלי חדשנות הראשונה בארץ.
  • הובלתי תהליכי פיתוח מוצרים טכנולוגיים בתחום ה”אדטק” כמנהלת מוצר במטח.
  • פיתחתי קורסים מקוונים, סרטוני למידה, משחקי למידה ואתרי למידה מבוססי וורדפרס ולרנדש.
  • הדרכתי יזמים ומנהלי חדשנות בתהליך פיתוח חדשנות
  • שימשתי כשופטת וכמנטורית ליזמים ב”אדסטארט” תוכנית ההאצה של משרד החינוך ו”האקאוטיזם”.

את “פילאנדסופיה” הקמתי בעיצומו של משבר הקורונה מתוך ידיעה שעבור מרצים, פרוייקט הקמת אתר למידה הוא מורכב ומצריך סינכרון בין ספקי אפיון חווית משתמש, עיצוב, פיתוח טכנולוגיות למידה, פיתוח אתר, הטמעה ושיווק.

הניסיון המגוון שצברתי לאורך השנים והתשוקה שלי לתחום הלמידה מאפשרים לי לתת מענה ייחודי מקצה לקצה למרצים המעוניינים להקים אתר למידה, התהליך כולל חקר, איפיון, גיבוש קונספט עיצובי, פיתוח והטמעה, הכל נעשה איתי, עד להשקה ובתקציב מתוכנן מראש.

אני בוגרת תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת חיפה, תואר שני בטכנולוגיות למידה מהאוניברסיטה הפתוחה, אוטודידקטית בלתי נלאית בוגרת קורסי עיצוב דיגיטלי, איפיון חווית משתמש, ניהול מוצר ופיתוח על גבי פלטפורמות NO CODE ועוד, אשמח להיות השותפה הטכנופדגוגית שלך.

פרוייקטים לדוגמא

בית הספר המקוון להשקיה הוא אתר קורסים שהוקם במטרה להקנות ידע בתום ההשקיה לחקלאים בעולם כולו, זהו אתר למידה מבוסס וורדפרס ולרנדש. האתר הוקם כאתר דו לשוני (אנגלית עברית) ובעתיד יתורגם לשפות נוספות.

האתר מציע קורסים קצרים בני 8-14 דקות בנושאים מעשיים בתחום ההשקיה, ושירותי יעוץ מקצועי בתחום ההשקיה.

פרויקט זה בוצע על ידי מקצה לקצה משלב האפיון, פיתוח הקורסים, עיצוב ופיתוח האתר ושיווקו/

מה שייחד את הפרויקט הזה הוא ההעדפה להפיק את הסרטונים ללא צורך בצילום המרצה המדבר, דבר שהוזיל את עלויות ההפקה בצורה משמעותית ואפשר מיקוד בסרטונים להמחשת המסרים.

ירון לוריא -מייסד בית הספר המקוון להשקיה irrigationonlineschool.com

רונית ואנוכי עומדים להעלות בימים אלו אתר למידה בתחום ההשקיה לשימושם של חקלאים בעולם כולו. מבחינתי זוהי הגשמת חלום המביאה לידי ביטוי 40 שנות ניסיון וידע מעשי בתחום.
רונית ואני התחברנו למטרה זו, לי היה ניסיון בהוראה פרונטלית בתחום ההשקיה ומהרגע הראשון נכחתי ברמה המקצועית של רונית שהצליחה להנחות אותי לעשות הסבה מחשבתית לגבי אופן העברת הידע הטכני בשיטת הוראה מקוונת.
ברור לי לחלוטין שלולא החיבור עם רונית, מיזם זה לא היה יוצא לפועל. התוצאה הסופית, המרשימה לכול הדעות, היא פועל יוצא של החריצות, האסרטיביות והסבלנות של רונית. דרכה למדתי על הדרכים החדשניות להנגשת ידע מקוון. אני תקווה שהאתר יפעל ויישם את ייעודו – להקנות ידע בתחומי ההשקיה והחקלאות ועל ידי כך לתרום להפחתת הרעב בעולם.

בגורו – הגורו שלי לבגרות באנגלית, הוא אתר למידה לבגרות באנגלית, המבוססת על התאמת החומרים למאפייני והעדפות הלומדים. 

האתר מציע קורסי הכנה מלאים לבגרות ברמת 3,4,5 יח”ל וגם קורסים לפי נושאים – הבנת הנקרא, הבנת הנשמע, ספרות, הבעה בכתב.

הפרויקט כלל איפיון, עיצוב ופיתוח מחדש, שכן האתר הקיים, שסבל לדברי הלקוחה, מאפיון לקוי,עיצוב מיושן ותקלות טכנולוגיות רבות.

בפרוייקט זה הושם דגש על חווית משתמש נוחה המסייעת להתמצאות והתאמה אישית של הקורסים, קלות שימוש, וחווית לימוד נעימה נעימה וכמובן עיצוב עדכני ונקי.

אביה בן ארי - מייסדת בגורו

לרונית הגעתי מהמלצה של חבר וקולגה, כששיתפתי אותו שאני חייבת להעביר את האתר שלי "מתיחת פנים" ברמת חווית המשתמש והפונקציונליות של האתר. הוא הפנה אותי לרונית - "טכנו-פדגוגית" הוא קרא לה. מילולית הבנתי מה זה אומר, אבל רק אחרי חודש של בליץ מרוכז ובלתי מתפשר של רונית על האתר שלי, הבנתי מי היא רונית, ה-טכנו-פדגוגית ומי שגרמה לי להתאהב מחדש ולהתגאות כל כך בפלטפורמה המתחדשת שלי: רונית היא שילוב ייחודי ונדיר של נפש יזמית, בעלת ניסיון בניהול פרוייקטים טכנולוגיים, והבנה עמוקה של תהליכי למידה והבנייה של ידע. בנוסף, היא גם יצירתית ומדויקת - ומעל לכל, נשמה טהורה. בפרויקט שלימים התגלה כדורש לא רק מתיחת פנים, אלא לידה מחדש של ממש- רונית ליוותה וחשבה כל שלב על כלל היבטיו; השקיעה את מלוא מרצה, זמנה, הידע הרב שלה והלב הטוב שלה, והפכה את האתר הלימודי שלי למרחב ווירטואלי נעים ומזמין, וכזה שעונה על המטרות הלימודיות והחוויתיות שהגדרנו לו. לרונית יכולת יוצאת דופן להיות במקום של בעלת ידע נרחב, ובד בבד לאפשר את המקום שלך כבעלת האתר. זכיתי להכיר אשת מקצוע מסורה, מוכשרת לאין ערוך, שפשוט נותנת מענה מא' ועד ת' לכל מה שאתר לימודי צריך. רונית פשוט הצליחה לפצח וליצור שירות שהוא מדויק לאנשי טכנולוגיות הלמידה. הכרתי קולגה ושותפה לדרך, ואני מחכה לראות מה יניבו הפרוייקטים הבאים שלנו יחד.

במסגרת תפקידה כמנהלת מוצר במט"ח, רונית פעלה לאיפיון אפליקציות חדשניות ופתרונות טכנולוגיים מול מחלקת מתמטיקה. רונית הובילה את תהליך אפיון המוצר באמצעות מתודולוגיות מתחום החדשנות. החל מחקר צרכים מעמיק, דרך רעיונאות צוותית, וחקר טכנולוגיות לכדי גיבוש מוצר ואיפיון חווית משתמש. העבודה עם רונית היתה נעימה ומשמעותית. רונית עירבה את כל הצוות, גיבשה אותו סביב חזון ומטרה משותפת והוציאה אותנו מאזור הנוחות לחשיבה יצירתית. אני מקווה שבעתיד נחזור לשתף פעולה בפרויקטים אשר דורשים תעוזה, חדשנות וחשיבה מחוץ לקופסא
מטח המרכז לטכנולוגיה חינוכית לוגו
ד"ר אורנה לביא, מרץ 2020
ראש תחום מתמטיקה לחטיבת הביניים במט"ח
רונית ניהלה את מרכז הידע לחדשנות בטכניון במשך מספר שנים. תרומתה הבולטת היתה בפיתוח טכנולוגיות למידה, ובמיוחד בתכנית שהיא עצמה בנתה – תכנית ראשונה מסוגה ל"מנהל החדשנות הארגוני.

רונית משלבת יצירתיות עם הקפדה על פרטים ודיוק, תוך שמוש במתודולוגיות למידה מגוונות. זהו השילוב האידיאלי לפיתוח למידה בעזרת שיטות שיש בהן מגוון כלים ללמידה חוויתית, היוצרת עניין רב אצל הלומד, בשילוב בנית הקשב של הלומד לנושאי הלימוד העיקריים. רונית בנתה קהילת לומדים שממשיכה לחלוק ידע , ולהתפתח גם לאחר סיום הלימודים.

פרופ' מרים ארז, יולי 2019
יו"ר מרכז הידע לחדשנות בטכניון
הכרתי את רונית בתכנית הכשרת מנהלי חדשנות ארגוניים" בטכניון. התכנית היתה מעשירה מעניינת ובעיקר פרקטית, בנוסף לכך ביקרתי באופן קבוע בהרצאות המרתקות של "פורום המנהלים לחדשנות" שרונית ניהלה. כשהתחלתי לנהל חדשנות בפועל, עברו כבר מספר שנים ורציתי לחדד ולפתח את השיטות אותן ארצה ליישם בתוך הארגון. רונית פיתחה עבורי תכנית אישית שתתאים לסגנון הניהול שלי ולארגון בו אני עובד. במהלך התכנית למדתי גישות שונות לחדשנות, בעיקר התנסיתי בעצמי בתהליך אותו אני מעוניין ליישם . במהלך עבודתי עם רונית התרשמתי כי היא חיה ונושמת חדשנות ופיתוח טכנולוגיות למידה, השילוב בין שני התחומים אידאלי למי שירצה להנחיל תהליכי חדשנות פנים ארגוניים תוך למידה עצמית. רונית מלמדת ללמוד, מלמדת ללמד ומלמדת חדשנות. ניתרמתי רבות מהניסיון וההיכרות של רונית עם תחום החדשנות ועל כך אני מוכיר לה תודה.
דותן יעקב, מאי 2022
מנהל מו"פ וחדשנות, טמבור
הקורונה, ואיתה הסגר והריחוק הפיזי יצרו עבורנו אתגר חדש- הנחיית קבוצות בסביבה דיגיטאלית. לשם כך, פנינו לרונית על מנת שתסייע לנו להתאים את המפגשים הפרונטליים שהעברנו עד כה, לסביבה מקוונת. רונית למדה את הצרכים שלנו כמנחים ושל המשתתפים בקבוצה, התעמקה בתכנים שמועברים, ומתוך כך הובילה את תהליך ההתמרה הדיגיטאלית. החל מבחירת פלטפורמה מתאימה להעברת התכנים, פיתוח אינטראקציות אינטראקטיביות בין המנחה לקבוצה באמצעות כלים מקוונים שונים, פיתוח סרטונים יצירתיים שמשמשים כהסברים מלווים לאורך הסדנה, ועד לעיצוב התכנים והקפדה על קו עדין ואסתטי. לאורך התהליך רונית הקפידה להציע לנו כלים פשוטים ונוחים המאפשרים לנו תפעול עצמאי, לבחון את הצרכים של הצד שמעביר את הידע והצד שצורך אותו, ולספק פתרונות מתאימים, וכל זאת באמצעות חשיבה יצירתית, גמישות ואדיבות רבה
בן דניאלי ורוני קורן, אוקטובר 2020
צוות קויזה
בשנת 2022, השתתפתי בתכנית "EdStart" לקידום מיזמים פורצי דרך במשרד החינוך, עפ אפליקציית BOOM לניטור וניהול חכם של תהליך הטיפול ההתפתחותי פדגוגי בחינוך המיוחד. רונית הצטרפה אלי למסע כמנטורית ופיתחה עבורי תכנית מנטורינג אישית המותאמת לצרכיי.
רונית ממוקדת תהליך והעניקה לי כלים שילוו אותי בהמשך הדרך, תהליך המנטורינג היה עשיר מאוד ועורר בי מוטיבציה לעשיה, כמו כן רונית חיפשה כל אפשרות לסייע לי בהגשות וליוותה אותי גם בשעות לא שגרתיות.
נתרמתי רבות מהניסיון והידע של רונית ועל כך אני מוכיר לה תודה.
אמג'ד שוג'רי, יוני 2022
מנתח התנהגות, יזם אפליקציית BOOM
רונית ואנוכי עומדים להעלות בימים אלו אתר למידה בתחום ההשקיה לשימושם של חקלאים בעולם כולו. מבחינתי זוהי הגשמת חלום המביאה לידי ביטוי 40 שנות ניסיון וידע מעשי בתחום.
רונית ואני התחברנו למטרה זו, לי היה ניסיון בהוראה פרונטלית בתחום ההשקיה ומהרגע הראשון נכחתי ברמה המקצועית של רונית שהצליחה להנחות אותי לעשות הסבה מחשבתית לגבי אופן העברת הידע הטכני בשיטת הוראה מקוונת.
ברור לי לחלוטין שלולא החיבור עם רונית, מיזם זה לא היה יוצא לפועל. התוצאה הסופית, המרשימה לכול הדעות, היא פועל יוצא של החריצות, האסרטיביות והסבלנות של רונית. דרכה למדתי על הדרכים החדשניות להנגשת ידע מקוון. אני תקווה שהאתר יפעל ויישם את ייעודו – להקנות ידע בתחומי ההשקיה והחקלאות ועל ידי כך לתרום להפחתת הרעב בעולם.
ירון לוריא, ינואר 2023
מומחה להשקיה חקלאית מרצה ויזם

אם תחום “טכנולוגיות הלמידה” מעניין אותך ועדיין לא הכרת את אור דניאל, אז כדאי לך לעקוב אחריו בכל ערוצי המדיה אור מקדם את התחום בנדיבות ובמקצועיות מרשימה ומביא את אנשי השטח לקדמת הבמה.

היה לי העונג להתארח בפודקאסט “רעב לידע” בחודש יולי 2023, לשיחה עם אור דניאל על איך מקימים “אקדמיה מקוונת”.

דיברנו על מהי אקדמיה מקוונת? 

מה החידוש? ואיך הגעתי לפיתרון של הקמת אקדמיה מקוונת מקצה לקצה,

למי הפתרון הזה מתאים? אילו חלופות קיימות להקמת אתר למידה?

ואיך מתבצע תהליך הקמה של אקדמיה מקוונת ועוד, 

שתיהיה לך האזנה נעימה ורבת ערך.

הבשורה של לרנדש לארגונים!

#לאפילוסופי הבשורה של לרנדש לארגונים – היא האפשרות להקים אתר למידה חדשני, מותאם לצורך, בלי לשלם עשרות אלפי שקלים כל שנה!תוסף GROOPS PLUS מבית לרנדש

קרא עוד »

צרו קשר

כתבו לי הודעה כאן ואחזור אליכם בהקדם, אפשר גם וואטסאפ, אימייל ואפשר גם להתקשר.

נייד 0543150415

pilandsophia@gmail.com

דילוג לתוכן