איך להקים אתר למידה לקהילה?
#לאפילוסופי מהו אתר למידה וקהילה? מה היתרונות שלו? ומה העקרונות הפדגוגיים העומדים בבסיסו? איך ניתן להקים אתר כזה? ואילו מאפיינים הוא כולל? לאחרונה קיבלתי מספר
פילאנדסופיה מובילה מרצים, יועצים ומאמנים בתהליך טרנספורמציה דיגיטלית מקצה לקצה, והופכת ידע מקצועי לקורסים מקוונים ולאקדמיה מקוונת. התהליך מנוהל ומבוצע מקצה לקצה והוא כולל את השירותים הבאים, פיתוח קורס מקוון, איפיון אתר למידה, עיצוב האתר פיתוח והטמעה.
מהי פיל אנדסופיה? PIL- חדשנות מעשית בלמידה ו- SOPHIA היא החוכמה הפדגוגית הדרושה לתכנונה ויישומה לכדי אתר למידה.
ב-20 השנה האחרונות, התמקצעתי בתחום הלמידה בכל רובד פיתוח תוכן, ניהול, אפיון, עיצוב ופיתוח סביבות למידה, וכן בשיווק וניהול עסקי.
את “פילאנדסופיה” הקמתי בעיצומו של משבר הקורונה מתוך ידיעה שעבור מרצים, פרוייקט הקמת אתר למידה הוא מורכב ומצריך סינכרון בין ספקי אפיון חווית משתמש, עיצוב, פיתוח טכנולוגיות למידה, פיתוח אתר, הטמעה ושיווק.
הניסיון המגוון שצברתי לאורך השנים והתשוקה שלי לתחום הלמידה מאפשרים לי לתת מענה ייחודי מקצה לקצה למרצים המעוניינים להקים אתר למידה, התהליך כולל חקר, איפיון, גיבוש קונספט עיצובי, פיתוח והטמעה, הכל נעשה איתי, עד להשקה ובתקציב מתוכנן מראש.
אני בוגרת תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת חיפה, תואר שני בטכנולוגיות למידה מהאוניברסיטה הפתוחה, אוטודידקטית בלתי נלאית בוגרת קורסי עיצוב דיגיטלי, איפיון חווית משתמש, ניהול מוצר ופיתוח על גבי פלטפורמות NO CODE ועוד, אשמח להיות השותפה הטכנופדגוגית שלך.
בית הספר המקוון להשקיה הוא אתר קורסים שהוקם במטרה להקנות ידע בתום ההשקיה לחקלאים בעולם כולו, זהו אתר למידה מבוסס וורדפרס ולרנדש. האתר הוקם כאתר דו לשוני (אנגלית עברית) ובעתיד יתורגם לשפות נוספות.
האתר מציע קורסים קצרים בני 8-14 דקות בנושאים מעשיים בתחום ההשקיה, ושירותי יעוץ מקצועי בתחום ההשקיה.
פרויקט זה בוצע על ידי מקצה לקצה משלב האפיון, פיתוח הקורסים, עיצוב ופיתוח האתר ושיווקו/
מה שייחד את הפרויקט הזה הוא ההעדפה להפיק את הסרטונים ללא צורך בצילום המרצה המדבר, דבר שהוזיל את עלויות ההפקה בצורה משמעותית ואפשר מיקוד בסרטונים להמחשת המסרים.
רונית ואנוכי עומדים להעלות בימים אלו אתר למידה בתחום ההשקיה
לשימושם של חקלאים בעולם כולו.
מבחינתי זוהי הגשמת חלום המביאה לידי ביטוי 40 שנות ניסיון וידע מעשי בתחום.
רונית ואני התחברנו למטרה זו, לי היה ניסיון בהוראה פרונטלית בתחום ההשקיה
ומהרגע הראשון נכחתי ברמה המקצועית של רונית שהצליחה להנחות אותי לעשות הסבה מחשבתית לגבי אופן העברת הידע הטכני
בשיטת הוראה מקוונת.
ברור לי לחלוטין שלולא החיבור עם רונית, מיזם זה לא היה יוצא לפועל.
התוצאה הסופית, המרשימה לכול הדעות, היא פועל יוצא של החריצות, האסרטיביות והסבלנות של רונית.
דרכה למדתי על הדרכים החדשניות להנגשת ידע מקוון.
אני תקווה שהאתר יפעל ויישם את ייעודו – להקנות ידע בתחומי ההשקיה
והחקלאות ועל ידי כך לתרום להפחתת הרעב בעולם.
בגורו – הגורו שלי לבגרות באנגלית, הוא אתר למידה לבגרות באנגלית, המבוססת על התאמת החומרים למאפייני והעדפות הלומדים.
האתר מציע קורסי הכנה מלאים לבגרות ברמת 3,4,5 יח”ל וגם קורסים לפי נושאים – הבנת הנקרא, הבנת הנשמע, ספרות, הבעה בכתב.
הפרויקט כלל איפיון, עיצוב ופיתוח מחדש, שכן האתר הקיים, שסבל לדברי הלקוחה, מאפיון לקוי,עיצוב מיושן ותקלות טכנולוגיות רבות.
בפרוייקט זה הושם דגש על חווית משתמש נוחה המסייעת להתמצאות והתאמה אישית של הקורסים, קלות שימוש, וחווית לימוד נעימה נעימה וכמובן עיצוב עדכני ונקי.
לרונית הגעתי מהמלצה של חבר וקולגה, כששיתפתי אותו שאני חייבת להעביר את האתר שלי "מתיחת פנים" ברמת חווית המשתמש והפונקציונליות של האתר. הוא הפנה אותי לרונית - "טכנו-פדגוגית" הוא קרא לה. מילולית הבנתי מה זה אומר, אבל רק אחרי חודש של בליץ מרוכז ובלתי מתפשר של רונית על האתר שלי, הבנתי מי היא רונית, ה-טכנו-פדגוגית ומי שגרמה לי להתאהב מחדש ולהתגאות כל כך בפלטפורמה המתחדשת שלי: רונית היא שילוב ייחודי ונדיר של נפש יזמית, בעלת ניסיון בניהול פרוייקטים טכנולוגיים, והבנה עמוקה של תהליכי למידה והבנייה של ידע. בנוסף, היא גם יצירתית ומדויקת - ומעל לכל, נשמה טהורה. בפרויקט שלימים התגלה כדורש לא רק מתיחת פנים, אלא לידה מחדש של ממש- רונית ליוותה וחשבה כל שלב על כלל היבטיו; השקיעה את מלוא מרצה, זמנה, הידע הרב שלה והלב הטוב שלה, והפכה את האתר הלימודי שלי למרחב ווירטואלי נעים ומזמין, וכזה שעונה על המטרות הלימודיות והחוויתיות שהגדרנו לו. לרונית יכולת יוצאת דופן להיות במקום של בעלת ידע נרחב, ובד בבד לאפשר את המקום שלך כבעלת האתר. זכיתי להכיר אשת מקצוע מסורה, מוכשרת לאין ערוך, שפשוט נותנת מענה מא' ועד ת' לכל מה שאתר לימודי צריך. רונית פשוט הצליחה לפצח וליצור שירות שהוא מדויק לאנשי טכנולוגיות הלמידה. הכרתי קולגה ושותפה לדרך, ואני מחכה לראות מה יניבו הפרוייקטים הבאים שלנו יחד.
רונית משלבת יצירתיות עם הקפדה על פרטים ודיוק, תוך שמוש במתודולוגיות למידה מגוונות. זהו השילוב האידיאלי לפיתוח למידה בעזרת שיטות שיש בהן מגוון כלים ללמידה חוויתית, היוצרת עניין רב אצל הלומד, בשילוב בנית הקשב של הלומד לנושאי הלימוד העיקריים. רונית בנתה קהילת לומדים שממשיכה לחלוק ידע , ולהתפתח גם לאחר סיום הלימודים.
אם תחום “טכנולוגיות הלמידה” מעניין אותך ועדיין לא הכרת את אור דניאל, אז כדאי לך לעקוב אחריו בכל ערוצי המדיה אור מקדם את התחום בנדיבות ובמקצועיות מרשימה ומביא את אנשי השטח לקדמת הבמה.
היה לי העונג להתארח בפודקאסט “רעב לידע” בחודש יולי 2023, לשיחה עם אור דניאל על איך מקימים “אקדמיה מקוונת”.
דיברנו על מהי אקדמיה מקוונת?
מה החידוש? ואיך הגעתי לפיתרון של הקמת אקדמיה מקוונת מקצה לקצה,
למי הפתרון הזה מתאים? אילו חלופות קיימות להקמת אתר למידה?
ואיך מתבצע תהליך הקמה של אקדמיה מקוונת ועוד,
שתיהיה לך האזנה נעימה ורבת ערך.
#לאפילוסופי מהו אתר למידה וקהילה? מה היתרונות שלו? ומה העקרונות הפדגוגיים העומדים בבסיסו? איך ניתן להקים אתר כזה? ואילו מאפיינים הוא כולל? לאחרונה קיבלתי מספר
#לאפילוסופי כל מי שעבר סדנת חדשנות או יזמות בעשור האחרון בטוח שמע וראה את “קנבס המודל העסקי” או את “קנבס הצעת הערך” אבל לא כולם
#לאפילוסופי תהליך הקמת אתר קורסים מצריך תיכנון מוקדם ברמת המאקרו והמיקרו.כמו כן תהליך הפיתוח מצריך ניהול וסינכרון של משימות מגוונות כמו צילום וידאו ועריכה, פיתוח
כתבו לי הודעה כאן ואחזור אליכם בהקדם, אפשר גם וואטסאפ, אימייל ואפשר גם להתקשר.